Personuppgiftspolicy

Vi vill informera dig om vår policy som beskriver hur vi behandlar personuppgifter och cookies.

Läs mer

Bluffartikel sprids i Expressens namn

I en artikel som ser ut att komma från Expressens Dina Pengar uppmanas läsarna att investera pengar i Bitcoin. Artikeln är en bluff.

Just nu cirkulerar även en bluffartikel på nätet där Expressen uppges vara avsändare. Artikeln har rubriken: ”PRO:s priskoll: Här finns Sveriges dyraste och billigaste matkassar” och handlar om att man kan tjäna pengar på att investera i Bitcoins.

Artikeln sprids i sociala medier - men den är falsk och har inget med Expressen att göra. Expressen är inte avsändare. Till läsare som stöter på denna artikel: Lämna inte ut några kontouppgifter, namn, mejladress eller liknande. Om du har lämnat ut kort- eller kontouppgifter bör du genast kontakta din bank för vidare instruktioner och spärra ditt kort.

Thomas Mattsson, chefredaktör och ansvarig utgivare för Expressen, tar händelsen på stort allvar.

– Vi utsätts från och till för den här typen av vad som verkar vara bedrägeriförsök och varumärkesintrång och har gett våra advokater i uppdrag att agera på alla sätt vi kan. Det viktigaste är att ingen läsare drabbas, säger han.

Logga in för att följa

Det är gratis och går snabbt!